Rask og stabil levering sikrer fornøyde kunder for Zodiac Norge AS

Fotografi av Rolf Ramberg, daglig leder for Zodiac Norge AS i et håndtrykk med KAM fra NBT. Zodiacs varelager og logo i bakgrunnen.

Med 60 år under beltet, har Zodiac holdt stand gjennom flere svingninger i markedet. I dag opplever mange markedet som utrygt, men Zodiac føler seg godt rustet. En viktig del av strategien er å sørge for rask og pålitelig levering til kundene.

Gode samarbeidspartnere lar kunden komme først

Å forbli uberørt av dagens markedssituasjon er omtrent en umulighet. Energikrise, inflasjon og handel under press påvirker alle. Likevel har Zodiac klart seg veldig bra gjennom denne perioden, takket være gode samarbeidspartnere og dyktige kollegaer, forteller Rolf Ramberg, daglig leder.

For når andre faktorer er forstyrrende, kan det være smart å minne seg selv på at gode kundeopplevelser er alfa og omega. For eksempel, er pålitelig levering noe som stadig blir viktigere for folk, både innen B2B og B2C.

– Vi har stort fokus på å levere raskt, og er avhengige av en logistikkpartner som NBT, som leverer på et stabilt nivå. Det bidrar til å sikre oss fornøyde kunder.

60 år og posisjonert for vekst

Zodiac er et norskeid selskap som har produsert og levert kommunikasjonsløsninger for jakt, yrke og fritidsbruk siden 1963.

– Vi retter oss mot bygg- og anleggsbransjen, sikkerhet og trygghet, transport, og landets jegere. Med andre ord, mot alle bransjer som har et behov for trygge og sikre kommunikasjonsløsninger.

Med hovedkontor på Kalbakken i Oslo, et datterselskap i Stockholm, og landsdekkende forhandlernettverk over både Norge og Sverige, er de stolte over å feire 60 år i år.

– Selv om vi nå fyller 60 år, føler vi oss unge og sultne. Vi har store ambisjoner innen produktutvikling og innovasjon, vi skal styrke forhandlernettverket, og vi skal styrke merkevaren vår ytterligere. Det skal være moro å følge med på Zodiac i årene som kommer, fortsetter Rolf.

For når andre faktorer er forstyrrende, kan det være smart å minne seg selv på at gode kundeopplevelser er alfa og omega. For eksempel, er pålitelig levering noe som stadig blir viktigere for folk, både innen B2B og B2C.

Streber etter å levere bedre enn i går

For å kunne vokse som bedrift, må man hele tiden strebe etter å bli bedre. Det som kanskje var den beste løsningen i fjor er ikke nødvendigvis den beste løsningen i år.

Med økning i digital handel har alles forventninger til fleksibilitet og pålitelighet til levering blitt større. Folk vil vite nøyaktig hvordan, hvor og når pakken blir levert. I tillegg er god kundeservice og fokus på bærekraft viktigere enn noen gang.

– Vi savnet en mer fleksibel logistikkløsning, med mulighet til å utfordre hverandre. Tett oppfølging er viktig for oss, samt evnen til å rydde opp på en effektiv og kreativ måte når noe går feil.

– NBT bidro med en løsning som gjorde, og gjør, det veldig enkelt for Zodiac og våre forhandlere å enkelt få oversikt over fraktkostnader, samt nøyaktige estimat på tiden det tar å frakte varen til bestemmelsesstedet. Erfaringene våre så langt er at leveringstiden NBT oppgir at pakken tar fra A til B er stabilt bra.

Pålitelig levering er et konkurransefortrinn

Som leverandør for Zodiacs pakker, vil NBT ofte opptre som deres representant i møte med mottakerne deres. Det er en rolle som tas på alvor, hvor NBTs mål er å være et aktivt ledd i å skape gode kundeopplevelser, gjennom personlig service.

– Engasjementet fra NBT sin kundeservice og KAM er utrolig bra. De få gangene vi har behov for å ta kontakt, løses situasjonen i løpet av minutter. Vi får svært få henvendelser fra våre forhandlere med spørsmål om hvor pakken er.

Vil du vite mer om hvordan du kan få flere fornøyde kunder gjennom rask og pålitelig levering? Ta kontakt med oss for en uforpliktende samtale!

Les våre siste nyheter og artikler

Fotografi. Nærbilde av hender som opererer en håndskanner for pakker.

FIFO / FEFO – hva er det og hvorfor er det viktig?

Effektive metoder for å håndtere varelageret er viktig for mange bedrifters logistikk. To av de mest brukte prinsippene er FIFO og FEFO – men hva betyr det? Les videre for å høre hvordan disse kan være til fordel for din bedrift.

Illustrasjon. Automatiserte lagersystemer, med roboter som plukker varer fra hyller og rullebånd.

Fordelene med et automatisert lager

I dagens marked er det stadig viktigere å effektivisere og optimalisere forsyningskjeden. Et automatisert lager er en fremtidsrettet løsning som kan bidra til å øke produktiviteten og redusere kostnadene i logistikkprosessen.